woensdag 16 september 2015

Super snelle Caesar Salad voor stoere kapiteinen - koken uit de kast


Caesar Salad voor stoere kapiteinen ©

Ik kook niet uit potjes of flesjes. Ook mijn dressings maak ik altijd zelf. Alleen komt dan de olie en de azijn natuurlijk wel uit de fles. En soms de mosterd uit een potje (al maak ik die ook wel eens zelf). Maar zo af en toe krijg ik producten om te testen, of uit te proberen. Is mijn nieuwsgierigheid getriggerd, dan wil ik er gelijk wat mee maken. Zo niet, dan verdwijnen die potjes en flesjes in de voorraadkast, naast de blikjes kokosroom en vis. Weggooien is immers zonde. Soms doneer ik dat soort producten aan een goed doel. En een enkele keer maak ik er dan toch wat mee. Bijvoorbeeld als ik mijn vriezer opruim. 

Zo vond ik bij de laatste diepvries opruimactie tussen restantjes van fotoshoots (wat we niet direct opeten of uitdelen, vries ik in) een doosje vissticks. Als kind was ik dol op vissticks met spinazie (bij voorkeur natúúrlijk á la crème, daar ben je immers kind voor). Vissticks heb ik uit sentimentele overwegingen eigenlijk altijd nog wel ergens in de vriezer liggen. De spinazie overigens ook. Ja ik weet het, heel erg, maar soms heb je van die momenten dat je heel even terug verlangt naar vroeger en daar past zo'n doos spinazie dan gewoon bij. Overigens heb ik hem nu veelal in gehakte versie in de vriezer en daar is dan weer niets mis mee.

Cardini's original Caesar Salad dressing

Voor wie zijn vriezer opruimt en de gevonden vissticks niet met spinazie wil eten, dit heerlijke recept voor een 'Caesar salad' met een twist. Ik gebruikte voor de dressing een flesje 'Cardini's original Caesar Salad' en ik moet eerlijk zeggen dat het niet tegenviel. Het flesje bevat wel een behoorlijk aantal ingrediënten (veel meer dan ik door de zelfmaak dressing doe) en ook maar liefst 6 toppers van allergenen. Maar eerlijk gezegd, de huisgemaakte Caesar dressing bevat ook minstens melk, mosterd en ansjovis, dus is dat ook weer niet heel verrassend. De dressing bevat geen smaakversterkers en andere vervelende ingrediënten en dat vind ik dan weer een fijne verrassing. En de smaak viel eerlijk gezegd echt niet tegen. Deze dressing kun je dus best eens in je karretje gooien, als je echt geen zin hebt in een zelfmaak actie.

Caesar Salad voor stoere kapiteinen


Recept: Caesar Salad voor stoere kapiteinen*

Ingrediënten (voor 2 personen, verdubbel de hoeveelheden gerust):
een flinke klont roomboter of 3 eetlepel olijfolie om in te bakken
1 doosje vissticks
1 appel, in dunne plakjes gesneden
het sap van 1 citroen
een halve krop ijsbergsla, in flinterdunne reepjes gesneden

4 snack komkommers, in dunne plakjes gesneden
een bosje radijzen, in dunne plakjes gesneden
een paar eetlepels Cardini's original Caesar Salad dressing

Bereiding:
Verwarm de roomboter of olijfolie in een grote koekenpan en bak de vissticks daar (direct uit de vriezer) in gaar en krokant (volg de aanwijzingen op de verpakking). Laat de vissticks na het bakken uitlekken op wat keukenpapier om van overtollig vet te ontdoen.
Snijd de appel in plakjes en week deze even in wat citroensap voor kleurbehoud en smaak.
Snijd de ijsbergsla, snackkomkommers en radijzen in dunne reepjes of plakjes.
Leg op elk bord een flinke toef sla. Verdeel daar vervolgens de komkommer-, radijs- en appelplakjes over en schep er een eetlepel (meer naar wens) Caesar Salad dressing over.
Garneer met de nog warme vissticks en serveer direct.


* dit recept bevat vis, melk/lactose bij gebruik van roomboter en bij gebruik van een kant en klare dressing als Cardini's eventueel de op het etiket vermelde allergenen.

Geniet!

Culinaire groet,
x Larisse


*** Super leuk als je van mijn blogs geniet! Maar vergeet niet: op alle teksten, recepten, culitips en beelden berust auteursrecht (soms ook van anderen) en is merkrechtbescherming Larisse® van toepassing! Wil je naar een recept, tip of beeld verwijzen, vraag het dan even! ***

Geen opmerkingen:

Een reactie posten