maandag 29 juni 2015

Ultra paarse yoghurt smoothie

Ultra Paarse Yoghurt Smoothie ©
Ziet hij er niet geweldig uit? Deze ultra paarse yoghurt smoothie! Super simpel om te maken en zo verrukkelijk met fruit uit het seizoen! Het is ook wel echt ultiem genieten nu. Gezond eten wordt je wel heel gemakkelijk gemaakt.

Zomerkoninkjes uit eigen tuin ©

Als ontbijt maakte ik deze verrukkelijke yoghurt smoothie. Alleen al vanwege de kleur een stuk spannender dan een kom yoghurt met fruit en o zo lekker. Ik vind het heerlijk hoe alle smaken samenkomen. Een smaakbommetje met een kleur explosie!

Recept: ultra paarse yoghurt smoothie


Ingrediënten:
het sap van 1 sinaasappel
het sap van 1 limoen
(de inhoud van) 1 passievrucht
6 grote zomerkoninkjes (Hollandse aardbeien)
5 flinke bramen (in het wild vind je ze nog niet, maar wel uit de kas)
5 mooie kersen van een vroeg ras (ik gebruikte mijn laatste Burlat kersen, maar de teler plukt inmiddels Merchant)
5 á 6 volle eetlepels Griekse yoghurt (gebruik gerust sojayoghurt of geitenyoghurt en zie mijntip voor een yoghurtvrije smoothie!)

Kersenboomgaard De Oosterling - Deil ©

Extra nodig: een blender of smoothie maker! Dat hoeft geen dure te zijn hoor, ik heb een super goedkoop en eenvoudig blendertje die dit perfect kan.

Bereiding:
Pers de sinaasappel en limoen uit.

Schep het vruchtvlees uit de passievrucht.
Ontkroon de zomerkoninkjes en halveer ze.
Ontpit de kersen en de steeltjes.
Doe alles in de blender of smoothiemaker, pureer tot een mooie en ultra paarse smoothie en drink het gelijk op!

Ultra Paars, I love it! ©

Tip:Liever een yoghurtvrije smoothie? Voeg dan in plaats van de yoghurt een banaan en het sap van 1 citroen toe.

Smaakt deze smoothie naar meer? Kijk gerust rond op mijn blog, je vindt er nog meer heerlijke smoothie recepten! Nog meer smoothie inspiratie vind je in mijn kookboek 'Sterren van de hemel'!

Geniet!

Culinaire groet,
X Larisse

*** Super leuk als je van mijn blogs geniet! Maar vergeet niet: op alle teksten, recepten, culitips en beelden berust auteursrecht en is merkrechtbescherming Larisse® van toepassing! Wil je naar een recept, tip of beeld verwijzen, vraag het dan even! ***

Geen opmerkingen:

Een reactie posten